poniedziałek, 28 kwietnia 2014

5 sposobów na dobry sen.

Ostatnio miałam trochę problemów ze snem. Długo przewracałam się w łóżku, nijak nie mogąc zasnąć. Dziś postanowiłam podzielić się z Wami 5 sposobami na dobry sen.


Pierwszy sposób - nigdy mnie jeszcze nie zawiódł. Nudna lektura. Ślamazarna akcja, język, jakby sprzed trzech wieków, a Ty marzysz tylko o tym, aby ten koszmar już się zakończył. Mi w przypadku takich ,,perełek" po kilkudziesięciu stronach oczy same się zamykają i zasypiam w przeciągu kilku minut.

Na dobry sen z pewnością nie zaszkodzi także wietrzenie mieszkania/pokoju. Gdy już czuję, że jest duszno, gorąco, nieprzyjemnie w pomieszczeniu wtedy wiem, że na pewno nie zasnę. Otwieram wszystkie okna szeroko na kilka-kilkanaście minut, aż się wyziębi i dopiero wtedy istnieje większa szansa, że zasnę.

Nie opijanie się napojami energetycznymi, które mają nas rozbudzić. Ja nawet gdy na godzinę przed snem napiję się, powiedzmy, Coli wtedy jestem pewna, że będę się wiercić w łóżku przez kolejne dwie godziny. Na mnie kawa działa tak samo, niektórzy mogą pić ją bez ograniczeń, nawet przed snem, zazdroszczę.

Kolejnym sposobem na rychłe zaśnięcie może być także relaksacyjna muzyka. Często na blogach mam czytałam, że przed snem puszczają dziecku dźwięki przypominające szum lasu, czy fale morza. Przyznam szczerze, że mnie ona samą uspokaja.

Piąty i ostatni sposób to herbaty ziołowe, typu melisa, czy rumianek, które działają uspokajająco i jak sądzę wyciszająco. Na mnie takie napary nie działają, ale może w Waszym przypadku się sprawdzają? Jestem bardzo ciekawa !

A jakie są Wasze recepty na dobry sen?

22 komentarze:

  1. Ha! Mój organizm praktycznie nie reaguje na kawę, ale szklanka coli (nieważne czy rano, czy wieczorem) i już wiem, że będę miała kłopoty z zaśnięciem. Całe szczęście, że nie przepadam za tym napojem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz, wrażliwa jesteś widać na colę.

      Usuń
  2. Nie trafiam ostatnio na nudne książki, co jest plusem i minusem:) Ale najbardziej lubię wietrzenie mieszkania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bardzo często mam problemy z zasypianiem i niestety wtedy już tylko tabletka pomaga (przepisana przez lekarza, bo ziołowe na mnie nie działają). Ale pomocne często okazuje się też np. liczenie swoich oddechów. I powinno się ograniczać herbaty przed snem, bo zawierają kofeinę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytałam na dobry seks ;) ale nudna lektura mnie zaskoczyła i załapałam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Tobie Paula będzie miała temat na kolejny wpis:-p hehe

      Usuń
  5. mam jedną wspaniałą receptę na naprawdę cudowny: BRAK DZIECI!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, uwielbiam Twoje poczucie humoru :)

      Usuń
  6. W sumie nie mam żadnych problemów ze snem... *mało stresu w ciągu dnia robi swoje*
    Ale wyjątkowo dobrze śpię, kiedy wieczorem zjem banańca albo wypiję kubek ciepłego mleka (Babcia wiedziała, co mówi, haha xD)
    Pozdrawiam!
    N.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz, ja jakoś za mlekiem jako tako nie przepadam, ale kakao chyba też ma podobne właściwości.

      Usuń
  7. Ostatnio nie mam takich problemów, po prostu padam już o 19. A to za sprawą małej kruszynki Aduni:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym chciała z takiego powodu padać ;)

      Usuń
  8. Jest jedne prosty sposób: iść zmęczonym do łóżka (np po pracy fizycznej /treningu) i nie jeć przed snem przynajmniej 3 godziny. Ja jak żyję nigdy nie miałam ze snem problemów.

    OdpowiedzUsuń
  9. :) tego problemu to ja nie mam

    Ja biorę w rękę książkę, która mi się bardzo podoba i po 2 góra 5 stronach zasypiam.
    Przytulę się do Męża podczas oglądania serialu - moment i chrapię :)

    Także może teraz jakiś post typu 5 sposóbów na niezaśnięcie ? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, ja też miałam taki czas, że zasypiałam wszędzie i każdej porze dnia. To chyba zależy od wypoczęcia w ciągu dnia, wyspania się, warunków atmosferycznych.

      Usuń
  10. Misze miec chlodna i prEwietrzona sypialnie prEdewszystkim ;);)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobre i wygodne łóżko to podstawa. Ja przez długi czas miałam problem ze snem. Próbowałam różnych rzeczy, ziółka, leki itp. I końcu postanowiłam zainwestować w materac wysokoelastyczny i jestem zachwycona. Wreszcie nie mam problemów ze snem i kręgosłupem.

    OdpowiedzUsuń